...

Ahad, 6 Jun 2010

Pesta Pantai Terengganu


Pesta Pantai Terengganu telah dihidupkan kembali setelah dihentikan selama 15 tahun lalu. Pada masa kini kerajaan Terengganu telah malangsungkan di Terengganu Equestrian Resort(TER) di Kuala Ibai.

Apa tu Pesta Pantai ?
Untuk pengetahuan anda Pesta ini bukan sahaja tertumpu kepada hiburan berbentuk karnival malah turut menonjolkan kepelbagaian aktiviti termasuk persembahan kesenian.

Pantai festival Terengganu halted since 15 Tahun goes will be started back by Terengganu State Government started 31 July to 15 August 2009 in Terengganu Equestrian Resort (TER), Kuala Ibai near here.

What that Coast Festival ?
For your knowledge this Pesta does not only focus to shaped entertainment carnival in fact also show diversity of activity including arts performance


Asal-usul Pesta Pantai ?
Pada masa lampau, ia merupakan perhimpunan keluarga petani-petani pada setiap tahun di tepi pantai untuk melepaskan penat lelah selepas menuai padi.

Apa kaitan Pesta Pantai Masa Kini ?
Untuk pengetahuan anda pesta ini merupakan produk pelancongan terbaru Negeri Terengganu.Ia bukan sahaja tertumpu kepada hiburan berbentuk karnival malah turut menonjolkan kepelbagaian aktiviti termasuk persembahan kesenian,pameran dan ekspo jualan, klinik kuda, menunggang kuda dan menaiki kereta kuda, sukan air di tasik seperti kayak dan lain-lain.

Jom jalan-jalan di sini.

...

1 ulasan:

  1. lame dok gi pata...

    dulu dok tunggu artis2 buat show je..

    BalasPadam

..

Related Posts with Thumbnails